dagens i-landsproblem

För en gångs skulle hade jag plockat ner datorn i tid, i förhoppningen om att inte missa 12.05-bussen. För en gångs skulle var jag på busshållsplatsen i tid. Men var bussen det? Helvete heller. I 14min stod jag där och väntade, bussjäveln. Sen var det förstås hur full som helst. Men att den var full hindrade ju inte folk från att inte sätta sig på lediga platser (jo, det fanns sånna med). Nej, man ska stå upp, blocka hela gången för de som vill ta sig fram och faktiskt sätta sig på de lediga platserna. Ärligt talat, man borde sätta av dem i Gbg en dag, och fösa på dem in i en spårvagn, och åka lite. Går man på och ska åka i 30min och det finns en plats ledig, vilket plats som helst, då sätter man sig på den. För man vet att om 5 minuter kommer vagnen att vara smockfull av folk som står överallt.
Dessutom så står dem så att de blockar utgångarna. Flyttade knappt på sig för en som skulle av med barnvagn, och flyttade helt klart inte på sig för mig. Tacklade två asiater med väskan för att komma ut ur bussen innan den åkte iväg..
Slutsats: folk i allmänhet är dåliga på att åka buss.

Vi åkte ner till Skåne och kollade på råttor i onsdags. Uppfödaren var trevlig, berättade allt man skulle kunna tänkas vilja veta, så fick man se alldeles nyfödda råttungar (bra tajmat av oss att hälsa på just då), samt träffa en mängd råttor förstås. Mormödrar, blivande mammor.. De var både söta och mysiga. Pigga, ville klättra runt på mig (skulle haft bättre klättrings-klädsel). Man blev ju helt klart mer sugen...

Kommentarer
Postat av: ztad

aww, råttor!!! vill ha!! ^^

2010-09-25 @ 16:33:14
URL: http://ztad.pointblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback
RSS 2.0