hemma bäst

Jag har världens mysko morgon.

Drömde att jag vaknade, men när jag gick upp och skulle gå ut ur rummet så var jag plötsligt utanför min gamla skola, där jag gick upp till 6:e klass, precis vid övergångsstället. Och jag blev verkligen så, "vafan är det här", vände mig, var tillbaka i sovrummet, skulle gå ut igen, samma sak, vilket återupprepas några gånger. Vet om att det är en dröm, försöker desperat vakna upp. Så jag sa till mig själv "vakna, vakna, skärp dig, det här är bara en dröm, du KAN gå upp i ditt egna rum" varpå jag plötsligt står i ett sovrum.
Hurra. "Men vänta, Oscar, har du möblerat om? Och flyttat på dörren? När skaffade vi två sängbord?" Öppnar dörren.. Ooooh.. Ser en välbekant hall och en matta. Slänger igen dörren. Jag var i mammas och min gamla lägenhet. Öppnar dörren igen, går in på mitt gamla rum och förvånas över att allting är precis som jag kom ihåg det, förvånas över hur mycket jag kom ihåg, alla plancher på garderobsdörrarna, detaljerna. Naturligtvis kommer jag inte ihåg nått av det nu. Hade velat, saknar mitt gamla rum.
Sen kommer Oscar dit och kollar runt. Förklarar något för honom, och sen vaknar jag nästan på riktigt. Har en liten flash där någonstans om hur jag plockar upp mobilen för att kolla på klockan och så är den efter 10. Sen, äntligen, vaknar jag på riktigt, kollar snabbt klockan och för fan, 7:15, nästan en hel timme innan jag ska gå upp. Gah.

Mysko morgon som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback
RSS 2.0